Mój pomysł na zdrowie!

NIEBOCAFE.PL

ODCHUDZANIE JAKO CEL NOWOROCZNY NR 1

Dla wielu osób postanowieniem noworocznym numer jeden jest redukcja zbędnych kilogramów. Niestety, mało kto doprowadza swoją sylwetkę do zaplanowanych rezultatów. Dlaczego tak się dzieje? Czemu nie udaje się sfinalizować odchudzania?

Ekscytacja, a nie motywacja.

Wraz z początkiem roku, bardzo często mylimy motywację z ekscytacją. Innymi słowy – jesteśmy po prostu podekscytowani nowym rokiem. Planujemy coś, co nie odpowiada naszej motywacji, czyli zdolności do podejmowania danego działania w danym czasie.

Jak nie trudno się domyślić, ekscytacja bardzo szybko wygasa. Większość osób już po kilku-kilkunastu dniach rezygnuje z odchudzania.

Jak zmotywować się do działania?

Aby proces odchudzania został sfinalizowany musimy zadbać o to, by motywacja zawsze stała na najwyższym możliwym poziomie. Jak tego dokonać?

Przede wszystkim, musimy posiadać jasno sprecyzowany cel. Powinniśmy wiedzieć jakie efekty będą w pełni zadowalające. Warto przy tym być realistą, a nie bujać w obłokach. Cel musi być określony w czasie.

Niezwykle ważnym jest również to, aby doprecyzować plan i założenia. W praktyce oznacza to, że musimy stworzyć szczegółowy jadłospis i harmonogram treningowy. Należy zrobić to w taki sposób, aby pod żadnym pozorem nie kolidował on z innymi obowiązkami.

Motywacje doskonale stymulują również różnego rodzaju nagrody. Dowiedziono, że poprzez nagradzanie siebie za dobrze wykonaną pracę można utrzymać motywację do nawet najcięższych założeń.

W zwiększeniu motywacji do działania pomoże nam także chęć wypadnięcia dobrze przed bliskimi. Nie znosimy porażek. Dlatego też, warto przed rozpoczęciem odchudzania poinformować o swoich celach inne osoby. Ich doping może być nieoceniony w chwilach kryzysu.

Pamiętaj – nawet najdłuższa z podróży zawsze zaczynała się małym, z pozoru nieistotnym krokiem. Teraz Ty musisz go postawić i kroczyć, aż do metu. Jesteś gotowy/a?

Co zrobić, żeby schudnąć? Wsiadaj na rower!

Redukcja zbędnych kilogramów to niełatwe zadanie. Wszak, należy zadbać o kilka kluczowych elementów, a mianowicie: trening, dietę oraz suplementację.

Trening rowerowy, a rekreacyjna jazda na rowerze
Należy mieć na uwadze, że nie każda wycieczka rowerowa może być traktowana jako efektywny sposób na odchudzanie. Wszak, aby doszło do realnego procesu spalania tkanki tłuszczowej musimy zadbać o kilka istotnych czynników, a mianowicie:

Intensywność
Intensywność efektywnego treningu na odchudzanie zawsze zawiera się w przedziale od 70 do 85% tętna maksymalnego. Dlatego też, tempo jazdy powinno być umiarkowanie wysokie. W praktyce, można przyjąć za takie prędkość oscylującą w granicach 20 kilometrów na godzinę. Jeden kilometr pokonujemy wówczas w trzy minuty.

Ukształtowanie terenu
Trening rowerowy musi być realizowany na płaskim terenie, pozbawionym wzniesień, pagórków i dolin. Wszak, to pozwoli utrzymać stałe, jednostajne tempo przez cały trening.

Objętość
O ile w przypadku rekreacyjnej jazdy na rowerze nie ma potrzeby dbania o dystans, o tyle w przypadku treningu rowerowego – taka konieczność już jest. Objętość treningową można liczyć zarówno w czasie (minimum 30-40 minut), jak i kilometrach (minimum 15km).

Ile schudnę?

Proces redukcji zbędnych kilogramów nie należy do najłatwiejszych. Nie mniej jednak, przy regularnej jeździe na rowerze można spalać do kilku kilogramów na miesiąc.

Jeden trening trwający godzinę to około 500 kcal. Oczywiście, istotne jest to, aby dieta była odpowiednio zbilansowana. W przeciwnym wypadku, efekty mogą być naprawdę mizerne – wręcz niezauważalne. Dodatkowo, warto również zadbać o suplementację. Wówczas, efektywność treningu w postaci jazdy na rowerze będzie jeszcze większa.

Next Post

Leave a Reply

© 2019 Mój pomysł na zdrowie!

Theme by Anders Norén